Den digitale arbeidsplassen

Det digitale arbeidsområdet har aldri vært viktigere. Våre IT-supportløsninger hjelper deg med å innføre og vedlikeholde trygge og moderne arbeidsområder, som gir bedre brukeropplevelser og reduserte kostnader.

Field Services

Fast ansatt hos oss – oppmøte per hendelse.
Våre Field Service tjenester inkluderer levering, installasjon, vedlikehold og teknisk støtte på IT-utstyr. Våre dyktige IT-teknikere står klare til å hjelpe når det trengs, og som kunde kan du velge service til faste tider, eller ved behov. Vi kan også tilby deg en «IT-vaktmester», som reduserer behovet for eget IT-personell. Vår IT-vaktmester kan sette opp trådløse nettverk, rydde serverrom, gi brukersupport eller gjennomføre IT-prosjekter. Tjenesten kan selvsagt skaleres opp eller ned.

 
Outsourcing
Organisasjonens kjernevirksomhet fortjener fullt fokus. Ved å gi oss ansvaret for hele eller deler av IT-funksjonen i virksomheten, får dere bedre brukeropplevelser og lavere IT-kostnader.

Outsourcing av Onsite Support
Kanskje har dere flyttet programvaren opp i skyen, og trenger ikke lenger tung IT-kompetanse lokalt. Likevel trenger dere noen som kan hjelpe de ansatte når det tekniske fra tid til annen står i veien for effektiv ressursbruk.

Outsourcing av Service Desk
Vi overtar virksomhetens Service Desk og sikrer en positiv endring rundt økonomi, kvalitet, kvantitet og stabilitet slik at brukerne får en bedre og mer effektiv tjeneste.

Omstilling
Vi har lang erfaring med å hjelpe organisasjoner i omstilling. Som en del av ManpowerGroup overtar vi ansvaret for overtallige IT-konsulenter og gir dem en ny karriere, samtidig som vi dekker virksomhetens behov for lokal support.
Onsite support

Fast ansatt hos oss – fast kontorplass i din virksomhet.
De fleste bedrifter trenger noen som kan hjelpe de ansatte når det tekniske fra tid til annen står i veien for effektiv ressursbruk. For en trygg og kostnadseffektiv løsning på ditt lokale IT behov, er vår onsite support da et godt alternativ. Våre teknikere dekker et bredt spekter av tekniske it-tjenester, er godt vant med høyt tempo, varierte oppgaver samt effektiv og hyggelig kundebehandling.

 

Vi kan levere både: 

  • Juniorkonsulent (0-2 års erfaring)
  • Konsulent (3 til 5 års erfaring)
  • Seniorkonsulent (mer enn 6 års erfaring)

Vi tilbyr også støtteressurser (backfill) som kan steppe inn på én dags varsel i tilfelle sykdom eller annet fravær. "Backfill"-medarbeiderne vil regelmessig møte onsite, for å holde seg oppdatert. 
Med Experis som leverandør kan våre kunder være trygg på at de ansatte får den IT- støtten de trenger.

Prosjekter
Vi har lang erfaring med å gjennomføre både nasjonale og nordiske prosjekter ute hos kunder og leverer både prosjektledelse og teknisk personell. Relevante nøkkelord er rollout-prosjekter, endringsprosjekter og utskiftingsprosjekter innenfor nettverkskomponenter. 
Servicedesk

En veldrevet, proaktiv og fremoverlent Service Desk er nøkkelen til en effektiv IT-hverdag for de fleste bedrifter. Experis har spesialisert seg på denne tjenesten, og kan overta driften av Service Desken enten i våre kunders lokaler, eller levere tjenesten fra ett av våre Service Desk-sentre i Norge eller Europa.

 

  • Vi har proaktive Service Desk-ansatte som arbeider for å unngå at problemer oppstår, og som håndterer hendelser raskt og i tråd med kundens forventninger
  • Vi leverer tjenesten sammen med en dedikert teamleder
  • Vi sørger for at brukerne møter profesjonell kundebehandling.
  • Vi leverer et «backfill-apparat», som er ferdig opplært i din virksomhet, slik at tjenesten alltid er rett bemannet. "Backfill"-medarbeiderne vil regelmessig møte onsite, for å holde seg oppdatert.
  • Vi følger ITIL-prosessene, dersom ikke annet er avtalt.
  • Vi kan etter nærmere avtale, overta medarbeidere.
  • Vi sørger for administrasjon, regelmessig oppfølging og rapportering.
 
Drift
Vi hjelper deg på reisen til skyen ved å optimalisere, administrere og drifte infrastruktur. Enten du velger en multisky, hybrid sky eller privat sky, optimaliserer vi løsningen i din bedrift. Les mer om våre konsepter innenfor Sky og Infrastruktur.

Tjenester

Konsulenttjenester

Våre dyktige konsulenter er eksperter innen digital transformasjon og leder deg trygt gjennom hele prosessen fra start til slutt

Prosjekter og løsninger

Vi hjelper deg å lykkes med forretningkritiske og krevende IT-prosjekter.

Forvaltning, support og drift

Vi tar oss av drift, brukerstøtte og utvikling av programvaren din slik at du kan konsentrere deg om kjernevirksomheten.  

DRIFT OG SUPPORT
- IKT-ansvarlige i Osloskolen
Experis leverer tjenesteutsetting av IKT-ansvarligtjenesten

Experis har ansvar for tjenesteutsetting av IKT-ansvarligtjenesten i Osloskolen. Utdanningsetaten i Oslo (Osloskolen) er Norges største kommunale etat med 88 600 elever og lærlinger og ca. 15 000 ansatte. Utdanningsetaten har det faglige, økonomiske og administrative ansvar for skolene, Aktivitetsskolen, Fagskolen i Oslo og Akershus, PPT, fag- og voksenopplæringen i Oslo og Sommerskolen. Fra og med 2019, leverer Experis Digital Workspace IKT-ansvarlige, som "managed service" til 50 Osloskoler.

Hva kan vi hjelpe deg med?

Vi ser frem til å finne gode løsninger på dine ønsker og utfordringer.

KONTAKT OSS
REFERANSER
- IKT-ansvarlige i Osloskolen

Utdanningsetaten i Oslo (Osloskolen) er Norges største kommunale etat med 88 600 elever og lærlinger og ca. 15 000 ansatte. Utdanningsetaten har det faglige, økonomiske og administrative ansvar for skolene, Aktivitetsskolen, Fagskolen i Oslo og Akershus, PPT, fag- og voksenopplæringen i Oslo og Sommerskolen.

Tidewave - utvikling av programvare

Tidewave er et nyoppstartet selskap som aspirerer etter å løse problematikken relatert til manuell vending av pasienter for å forebygge liggesår. En sentral del av å utvikle et slik styringssystem var behov for kompetanse innen programvareutvikling. Dette førte til at Tidewave tok kontakt med Experis og leide inn konsulenter for bistand i utvikling av programvaren.

Minside for Norsk Pasientskadeerstatning

Experis laget i 2017 en brukerportal for Norsk Pasientskadeerstatning og Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten (Helseklage). Høsten 2018 gikk prosjektet i pilot med rundt 150 brukere før det ble åpnet for øvrige brukere i 2019.