
Gode IKT-løsninger for liv og helse
Experis bistår helsesektoren med kompetanse som sikrer gode IKT-løsninger for liv og helse. Vi leverer blant annet prosjektledelse, integrasjon, test, sikkerhet og rådgivning.
Helsesektoren har mye å vinne på å tenke fremtidsrettet og utnytte gode digitale løsninger som sikrer god brukeropplevelse. Gode teknologiske løsninger kan rett og slett kan redde liv. Experis samarbeider tett med ledende aktører innen helsesektoren og har lang erfaring med å levere etterspurt kompetanse til sektoren.

Utdanningsetaten i Oslo (Osloskolen) er Norges største kommunale etat med 88 600 elever og lærlinger og ca. 15 000 ansatte. Utdanningsetaten har det faglige, økonomiske og administrative ansvar for skolene, Aktivitetsskolen, Fagskolen i Oslo og Akershus, PPT, fag- og voksenopplæringen i Oslo og Sommerskolen.

Tidewave er et nyoppstartet selskap som aspirerer etter å løse problematikken relatert til manuell vending av pasienter for å forebygge liggesår. En sentral del av å utvikle et slik styringssystem var behov for kompetanse innen programvareutvikling. Dette førte til at Tidewave tok kontakt med Experis og leide inn konsulenter for bistand i utvikling av programvaren.

Experis laget i 2017 en brukerportal for Norsk Pasientskadeerstatning og Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten (Helseklage). Høsten 2018 gikk prosjektet i pilot med rundt 150 brukere før det ble åpnet for øvrige brukere i 2019.

Tryg Forsikring AS legger betydelig vekt på innovasjon og deres evne til å holde tritt med et stadig digitaliserende næringsliv. I den forbindelse har Tryg innhentet IT-ekspertise fra Experis for å etablere en god testmetodikk.

Go-Ahead Nordic vant i oktober 2018 kontrakten for jernbanetrafikk mellom Oslo og Stavanger på Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen i samarbeid med Kolumbus. Go-Ahead Nordic er paraplyorganisasjonen for Go-Ahead-konsernets satsing på kollektivtrafikk i Norge, Sverige, Danmark og Finland.


- Det har vært veldig spennende for oss å arbeide tett med NPE og deres brukere i en smidig prosess som bidrar til digitaliseringen av deres tjenester etter hvert som løsningen gradvis er blitt adoptert av flere brukere, sier Kjell J. Isaksen i Experis.