Rekrutteringsprosessen

Alle våre rådgivere er eksperter innenfor sitt fagområde, og forstår både dine og kundenes behov. De vil jobbe for å finne rett oppdrag eller stilling for akkurat deg, så du både trives og får utviklet deg.

Vårt utgangspunkt er et ønske om å oppfylle våre konsulenters ønsker og karrieremål, ved å finne rett oppdrag eller stilling. Tror vi et oppdrag eller en stilling kan være av interesse for deg, går vi igjennom en prosess hvor vi undersøker om du har relevant bakgrunn og erfaringen som kreves, om du vil passe inn i den akutelle kundens arbeidsmiljø og avklarer både dine og kundens forventninger. Vi er opptatt av at både du som kandidat og kunden som arbeidsgiver skal bli fornøyde. Ansettelsesprosessen er derfor transparent, tydelig og ærlig.

Høy integritet 

Enten du søker direkte på en stilling, kontakter oss for at vi skal finne et passende oppdrag/stilling eller vi kontakter deg direkte, jobber vi alltid med høy integritet.

Kvalitetssikret prosess

Første steg i ansettelsesprosessen er et intervju. Under intervjuet møter du en av våre rekrutterere eller rådgivere, med inngående forståelse for din og kundens hverdag. I løpet av intervjuet blir vi bedre kjent med hverandre, og målet med samtalen er å lære mer om deg, din kompetanse og hvilke erfaringer du besitter, samt dine ønsker og karrieremål. Samtidig ønsker vi at du skal lære mer om Experis, hvem vi er, hva vi står for og hvordan det er å jobbe som konsulent hos oss.  

Søkt på en aktuell stilling

I etterkant av første intervjurunde foretar vi en vurdering av samtlige kandidater og avgjør hvilke som går videre til annengangs intervju.

Vi benytter også ulike testverktøy i våre rekrutteringsprosesser. Dette for å sikre en mest mulig vellykket rekruttering som både du og kunden blir fornøyd med.

Ansatt

Som Experis-ansatt vil du ta del i en oppstartsprosess hvor du vil møte din rådgiver og få tilgang til nødvendig informasjon og dokumentasjon.

Skal du ut i oppdrag, møter du oppdragsgiver og får inngående informasjon om jobben. En viktig del av innføringen er også et besøk hos selskapet du skal jobbe for. Du får kjennskap til organisasjonskulturen og arbeidsmiljøet, og får treffe de som vil være dine kolleger.

Vi vil at du skal trives og være en del av oss

Det er viktig for oss at du som konsulent føler deg som en del av Experis. Vi arrangerer blant annet fire årlige konsulenttreff, hvor fokus er sosialt samvær, nettverksbygging og faglig påfyll. Det gjennomføres også flere mindre sammenkomster og arrangementer i løpet av året, hvor alle som ønsker kan delta.

I tillegg har vi egne nettverksgrupper for Finance, IT og Engineering på LinkedIn, hvor du ved å melde deg inn kan delta i diskusjoner, få tilgang på faglig relevant innhold og bedre oversikt over hva som rører seg i markedet.

Interessert?

Registrer CV-en din og søk blant alle våre ledige stillinger og oppdrag, for å se om du finner noe som interesserer deg.

Hos oss jobber vi kompetansebasert. Dette innebærerat vi fokuserer på kompetanse og ferdigheter når vi rekrutterer til ulike stillinger og oppdrag.